-
Turizmus a pokolban – ROKONSZENVEDÉS
Egy újabb holokauszt film. Vagy mégsem? Mi újat tud mondani egy poszt-holokauszt film, anélkül hogy ne érződjön a mögöttes szándék (Oscar)? Hogy jön az egészhez a tábortűz, Kurt Cobain, meg Puzsér Róbert?
-
INVINCIBLE SERIES 3: Kiút a gödörből?
A múltkori (jogos?) kritika után, mit tud nyújtani a Legyőzhetetlen a harmadik évadában? Tud újat adni, mutatni? Vagy belemerül a középszer szürke mocsarába? Nos, Faun?
-
EGY NYÁR MÓNIKÁVAL (1953) – Szabadság! Egyenlőség! Felelősség?
A rózsaszín, a Paradicsomba visszavágyódó szerelem találkozik a valósággal Ingmar Bergman tálalásában.Milyen a fiatal szerelmesek élete egy elöregedő társadalomban? Hol kezdődik a felelősségvállalás és fejeződik be a fiatalkori hevület?
-
A tagadás kultúrája: Emilia Pérez
Az idei Oscar-gála legmegosztóbb filmje minden kétséget kizáróan az Emilia Pérez volt. A film kapcsán kialakuló társadalmi polémia azonban nem több, mint a 21. századi kultúrharc egyik újabb ütközete, amelyben az elfogódott kritikátlanság csap össze a dühödt tagadással. Na, de mit nyer a néző mindezzel? Nem sokat. A tét nélküli toleranciakampányoknál nem sok idegesítőbb jelenség tulajdonítható a modern korszellemnek. A sekélyességben lubickoló szolidaritási kiállások, különösen ha sekélyességükben a művészi, kulturális horizontot ostromolják, félreérthetetlenül a bináris elfogadó-kirekesztő dichotómia martalékává züllesztik a filmművészetet, irodalmat, zenét, színházat. Készült erről 2023-ban egy nagyszerű film, melynek címe American Fiction és amely film mostanra méltatlanul elfeledetté vált, pedig minden eddigi kísérletnél pontosabban taglalja az identitáskultúra értelmetlenségének…
-
INVINCIBLE SERIES 1 & 2: Minden képregényből egy kicsi
Tud újat mutatni ennyi év után egy újabb szuperhősös sorozat? Kié a multiverzum kitalálásáért az érdem? Kell és van eredetiség a Legyőzhetetlenben? Vagy csak hozza a szokásosat egy kis vérrel? Megéri a mainstreammel szembe menni? Hmm… Faun?
-
DÉLIDŐ (1952) – A megalkuvás társadalma: Nekünk nem kellenek hősök!
Milyen megalkuvás társadalma, ahol a hősök puszta eszközök? Mit mond el amerikáról hogy már 52-ben is kritikával éltek azzal, ami manapság a Marvel-féle Bosszúállókban testet ölt? Lehet fontosabb a rongy életed, mint a becsületed? Ha kell, te mivel fizetnél: a véreddel, vagy a pénzeddel? A mai adásból kiderül.
-
ÉLNI (1952) – Az élet értelme japán módra
Mi a japánok, pontosabban Akira Kurosawa szerint az élet értelme? Mik a gyász szakaszai és mi a hatásos módszer miután megtudtuk mikor lesz mikor bevégzed? Igaza van Puzsér Róbertnek hogy az életed csak azután értékeled miután a rákleletet kézhez vetted? A mai adásból kiderül.
-
VAJÁK – SZIRÉNEK A MÉLYBŐL: Geralt + Ariel = Frankenstein
Milyen lett az új Vaják anime, a Szirének a mélyből? Mit ad hozzá a meglévő könyvekhez, sorozatokhoz, videójátékokhoz? Tud-e még adni valamit, vagy csak egy retúrjegyet ebbe a világba? Mennyire érvényesül a Netflix-hatás ebben az animében? Geralt összejön Ariel-el? Faun mai adásából kiderül.
-
Traumámat épületben bontom el – A BRUTALISTA
Mi az építészet? Funkció, önkifejezés, művészet, vagy akár traumafeldolgozás? Tud újat mondani olyan témákban, mint a holokauszt, bevándorlás, és az amerikai álom? Nagyívű szellemi táplálék, vagy AI-al hígított silány műanyag termék? A mai adásból kiderül.
-
A SOROMPÓK LEZÁRULNAK (1952) – Méltóság Olasz módra
A mai adásban Oswald és Katica egy olasz neorealista drámáról a Vittorio De Sica rendezte 1952-es A Sorompók Lezárulnak című filmről beszélget. Milyen a méltóság, most olasz módra? Meddig tart a büszkeség, hol kezdődik szükség? Mi a kéregetés belső mechanizmusa? Mit tesz az emberrel, és főként a lelkével ha nem lát más lehetőséget csak az utcát?